13 Şubat 2011 Pazar

İtalya’ya özgü olan ama İtalya’da pek sık görmeyeceğiniz şeyler

- Yakışıklı İtalyan erkekleri: Çok merak ediyorum, bu İtalyan erkeklerinin yakışıklılık ünleri kimden kaynaklanıyor? Az çok 4-5 yıldır bu ülkenin sokaklarını arşınlıyorum ve “Evet evet, bu adam yüzünden bu İtalyan erkekleri meşhur” diyebileceğim bir adama daha rastlamadım. Tamam, sokaklarda yakışıklı adamlar var ama onlardan dünyanın her yerinde var. Neden İtalya diyince insanın aklına yakışıklı adam gelir bilmiyorum. Benim düşünceme göre İtalya Kültür ve Turizm  Bakanlığı böyle bir söylenti çıkarmış. Kadınlar da akın akın bu ülkeye geliyor. 
Kırmızı Ferrari: Ferrari belki dünyadaki en meşhur İtalyan markası. Formula 1 yarışında hep ilk sıralarda, yılbaşı çekilişinde büyük ikramiye ile kaç Ferrari alınır hesaplaması falan filan yapılır. Ama gelin görün ki İtalya’da sokaklarda hiç Ferrari yok. Ben bir defa Roma’da 88 model ve Todi’de son model gördüm ama onun dışında büyük küçük köy, hiçbir yerde Ferrari yok. Ya alıp garajda okşuyorlar ya da Ferrari ürettiği bütün otomobilleri yurtdışına ve Ali Ağaoğlu’na satıyorlar.
Sezar salata: Adıyla sanıyla bir İtalyan ama hiçbir İtalyan lokantasının menüsünde Sezar salata bulamazsınız. Sanırım bu salata da Amerika’ya göçen İtalyanlarla birlikte bu ülkenin menülerinden göç etti.
Binlerce çeşit pizza: Turistik lokanta menülerinde bir sürü pizza çeşidi var ama İtalyanların 99%’u sadece pizza margerita yiyorlar. Sanırım bu Türkiye’ye gelen turistlerin bütün Türklerin evlerde sürekli elma çayı içtiğini sanmaları gibi yanlış bir pazarlama türü.
Yemekten önce ekmek ve zeytin yağ sunumu: İstanbul’da veya İtalya dışındaki bir ülkede İtalyan lokantasına gittiğinizde yemek siparişi sonrası zeytin yağ ve ekmek servis edilir ya, İtalya’da böyle bir sunum yok. Ekmek geliyor ama yağ gelmiyor. İsterseniz de salak bir sırıtışla “sizi gidi turistler siziii” bakışı atılıyor. Ben hiç takmadan zeytinyağımı istiyorum, turist murist … Ben ekmeği zeytin yağa banmayı seviyorum, kim ne derse desin.
5 nesil beraber yaşayan İtalyan aileleri: Eskiden varmış ancak İtalya dünyada doğum oranı en düşük olan ülkelerden biri. Eğer ailenin bir çocuğu varsa hükümet el bebek gül bebek bakıyor. Şu anda İtalya nüfusu 2. Ve 3. Nesil olan Kuzey Afrika ülke vatandaşlarından oluşuyor. Bu nedenle Vatikan doğum kontrolünü hiç sevmiyor. Bir iki nesil sonra İtalya’nın deri rengi kararmış olacak ve Müslüman nüfusun Hıristiyan nüfusa oranı bayağı artmış olacak.
-Sevgililer Günü (St Valentine's Day): St Valentine'in mezarı Terni, Umbria bölgesindedir. Allah rahmet etsin, bayağı bir çifti mutlu etmiş. Adam italyan olmasına rağmen sevgililer günü öyle çook önemli bir gün değil burada. Bir iki mağazada "happy St Valentine" yazar ki zaten bu da Amerikalı turistler içindir. Türkiye'de 14 Şubat neredeyse milli tatil ilan edilecek. 14 Ocakta sevgililer günü de sevgililer günü, kampanyalar.. İtalya'da bugün kutlanmıyor. 

7 yorum:

  1. 4 peynirli pizza da mı yemez italyanlar? yazık..:)

    YanıtlaSil
  2. yiyorlar ama nadiren, asıl yenen pizza margerita

    YanıtlaSil
  3. Bu blogu bulduğuma nasıl sevindim, ben de gelmeden evvel yazıyım diyordum ama kısmet size cevap yazıp bu blogda aktif olarak olacak anlaşılan. 2009da Udine'de yaşayan bir Toskanalı ile evlenerek burada yaşamaya başladım. Yukarıdaki konuların çoğuna katılmakla beraber bazılarına nacizane eklemek istediklerim var:
    1- Genel anlamda çok şık ve bakımlı italyan erkekleri Milano'da, en uzun italyan erkekleri Friuli bölgesinde ve en yakışıklı italyan erkekleri Roma'da bulunuyorlar (Polis arabasının arkasından "beni tutukla" diye bağırmışlığım var yani, tabii türkçe olarak ve evlenmeden çoook önce :))
    2- Bin çeşit pizzayı ve en acaiplerini yiyenleri bulabileceğiniz yer Friuli bölgesi efenim. 2,5 senede daha hiç margherita yiyeni görmedim desem :))

    YanıtlaSil
  4. canim manyadimi bu kiz her postumun altina yorum yapiyor deme sakin, ben blogumda yorum gordukce sevniriyorum, sende gordukce sevin daha da yaz diye cabam :)
    birinciisi italyan erkegine laf ettirmem vallahi, buyur milanoya gel, centraledeki atm noktasina ugra istersen oncesinde gozun gonlun acilsin :D
    ikincisi burda vallahi her restoranda neredeyse zeytinyagi muhabbeti var, coperto,servizio diye geciriyolarda geciriyolar hesaba orasi ayri :D

    Sezer salata ve kirmizi ferrariyi vallahi bende daha gormedim :D

    YanıtlaSil
  5. soz meclisten disari ama Floransalilar cirkinlikleri ile meshurlar sanirim. Milanolular cok yakisikli ama 90% gay be guzelim :)Roma'da zeytinyag istedik diye asalandigimizi hic unutamam. Milano Avrupa zaten, Italya degil bence.
    caninin istegi kadar yorum yapabilirsiniz, cok da mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  6. Zehraa:) evvelsigun ne gordum tahmin ett!! hemen aklima sen geldiin :D Kirmizi ferrarii haha :D

    YanıtlaSil
  7. Pitti Uomo'dan dolayi Floransa'yi Milanolu kardesler basti. Gercekten cok cok hoslar ama 95% gay maalesef

    YanıtlaSil